[serio]
con una cazzo di spina la carichi come vuoi caricarla gesu'
Dici posso passare un cavo per le strade?
Inviato 03 marzo 2021 - 12:54
[serio]
con una cazzo di spina la carichi come vuoi caricarla gesu'
Dici posso passare un cavo per le strade?
Inviato 03 marzo 2021 - 12:54
ah e indovinate quante volte ho fatto la fila al supercharger
ve lo dico io ZERO
a padova ce ne sono un po', li vedo sempre mezzi vuoti
Un ingegnere non saprebbe riprodursi nemmeno col manuale di istruzioni. Infatti rapiscono bambini e li educano come ingegneri pur di perpetuare questa infermità.
in God we trust, all others must bring data (cit.)
Inviato 03 marzo 2021 - 12:55
il che vuol dire che c'e' posto
FIRMA FOTTUTAMENTE EDITATA. IL FOTTUTO STAFF.
Mai più giorni felici
Inviato 03 marzo 2021 - 12:58
tesla ha i toyo piu' bravi e ha iniziato prima e ha un sacco di dati
se hai ragione tu e io torto vuol dire che avremo un sacco di consumi in piu sulla rete, saremo tutti quanti greenfags e tutti felici a cazzeggiare con le nostre svegliate sugli smartcosi mentre l'auto guida per noi
io sono solo che contento, per me è altro mercato
io non dico che non stia succedendo, dico che a OGGI imho non ci siamo ancora
poi time will tell
Un ingegnere non saprebbe riprodursi nemmeno col manuale di istruzioni. Infatti rapiscono bambini e li educano come ingegneri pur di perpetuare questa infermità.
in God we trust, all others must bring data (cit.)
Inviato 03 marzo 2021 - 13:01
io non dico che non stia succedendo, dico che a OGGI imho non ci siamo ancora
insomma, ormai comprare una non elettrica e' da imbecilli - e se la compri sei servito molto bene dalle infrastrutture attuali - a, mentre mia madre succhia cazzi, oGGI
FIRMA FOTTUTAMENTE EDITATA. IL FOTTUTO STAFF.
Mai più giorni felici
Inviato 03 marzo 2021 - 13:03
Dici posso passare un cavo per le strade?
dico che puoi impegnarti e risolvere questo non-problema
magari chiedendo la colonnina al comune
FIRMA FOTTUTAMENTE EDITATA. IL FOTTUTO STAFF.
Mai più giorni felici
Inviato 03 marzo 2021 - 13:07
Inviato 03 marzo 2021 - 13:35
FIRMA FOTTUTAMENTE EDITATA. IL FOTTUTO STAFF.
Mai più giorni felici
Inviato 03 marzo 2021 - 14:24
dico che puoi impegnarti e risolvere questo non-problema
magari chiedendo la colonnina al comune
Il sole è giallo
Brava Giovanna, brava
E canto please don't let me be misunderstood mentre parcheggio nel parcheggio l'alfasud
Inviato 03 marzo 2021 - 14:29
insomma, ormai comprare una non elettrica e' da imbecilli - e se la compri sei servito molto bene dalle infrastrutture attuali - a, mentre mia madre succhia cazzi, oGGI
stavo valutando una audi etron
solo che poi è uscita la tfsi-e che è meglio
attendo. non ho fretta. la mia ancora va
no early adopters
Un ingegnere non saprebbe riprodursi nemmeno col manuale di istruzioni. Infatti rapiscono bambini e li educano come ingegneri pur di perpetuare questa infermità.
in God we trust, all others must bring data (cit.)
Inviato 03 marzo 2021 - 14:31
il corollario e' che prendersela non tesla e' da mona
FIRMA FOTTUTAMENTE EDITATA. IL FOTTUTO STAFF.
Mai più giorni felici
Inviato 03 marzo 2021 - 14:56
il corollario e' che prendersela non tesla e' da mona
a oggi, si. un'auto la tengo per 10-15 anni, non 2
tra 2 anni ?
Un ingegnere non saprebbe riprodursi nemmeno col manuale di istruzioni. Infatti rapiscono bambini e li educano come ingegneri pur di perpetuare questa infermità.
in God we trust, all others must bring data (cit.)
Inviato 03 marzo 2021 - 15:33
il corollario e' che prendere una tesla e' da mona
No dai, non essere così critico. In fondo una vale l'altra
Il sole è giallo
Brava Giovanna, brava
E canto please don't let me be misunderstood mentre parcheggio nel parcheggio l'alfasud
Inviato 03 marzo 2021 - 19:19
Inviato 03 marzo 2021 - 19:48
Si andrà inesorabilmente verso l'auto elettrica e la guida autonoma.
Lo hanno deciso i ricchioni , e io devo accettarlo.
Inviato 03 marzo 2021 - 19:50
vedessi l'enhanced auto pilot negli svincoli dispre' duro ti viene
Messaggio modificato da toyo il 03 marzo 2021 - 19:50
FIRMA FOTTUTAMENTE EDITATA. IL FOTTUTO STAFF.
Mai più giorni felici
Inviato 03 marzo 2021 - 19:55
vedessi l'enhanced auto pilot negli svincoli dispre' duro ti viene
perchè non l'hanno messo su auto di alta gamma a ICE ?
Un ingegnere non saprebbe riprodursi nemmeno col manuale di istruzioni. Infatti rapiscono bambini e li educano come ingegneri pur di perpetuare questa infermità.
in God we trust, all others must bring data (cit.)
Inviato 03 marzo 2021 - 19:59
perche' non ce l'hanno
FIRMA FOTTUTAMENTE EDITATA. IL FOTTUTO STAFF.
Mai più giorni felici
Inviato 11 marzo 2021 - 14:51
crapple Inc. has a tried-and-true approach to launching new products: The company designs in-house, sources its own components, and works with a contract manufacturer to assemble it for sale.
As the tech giant plots a foray into the car market, it could adopt a similar strategy -- working with a lesser-known contract manufacturer -- after talks with some brand name automakers stalled.
To build a vehicle, crapple has three primary options: Partner with an existing carmaker; build its own manufacturing facilities; or team up with a contract manufacturer such as Foxconn or Magna International Inc.
The Cupertino, California-based company has reached out to automakers including Hyundai Motor Co., but the discussions have not gone well. In this scenario, crapple would develop an autonomous system for the vehicle, the interior and external design, and on-board technology, while leaving the final production to the carmaker. Such a deal would essentially ask an existing car company to shed its brand and become a contract assembler for a new rival.
A longtime manager at both crapple and Tesla Inc. said this would be like crapple asking bitter smartphone rival Samsung Electronics Co. to manufacture the iPhone. crapple wants to challenge the assumptions of how a car works -- how the seats are made, how the body looks, the person said. A traditional automaker would be reluctant to help such a potentially disruptive competitor, said the person, who asked not to be identified discussing private matters.
Indeed, discussions between crapple and the car industry seem to have fizzled in recent months. Hyundai and Kia Motors Corp. confirmed talks on the development of an electric car, but backtracked soon after. crapple’s self-driving car team met with representatives from Ferrari NV last year. It’s unclear what was discussed, but the talks didn’t advance, according to a person familiar with the meeting.
In February, Nissan Motor Co. said it wasn’t in talks with crapple. Volkswagen AG Chief Executive Officer Herbert Diess said he’s “not scared” of crapple’s entry into the industry. BMW AG’s CFO recently said he sleeps peacefully.
For its computers, phones and tablets, crapple relies on contract manufacturers such as Foxconn, Pegatron, Wistron, Flex Ltd. and Luxshare. The iPhone maker has avoided building its own factories, an effort that would cost billions of dollars in construction, worker pay and training, along with new liabilities and complex deals with local governments.
Factories are generally low-margin businesses. crapple leaves that to partners, while focusing on product design and development. The company’s profit margins dwarf those of suppliers such as Foxconn and Pegatron.
Tesla, the most successful electric carmaker to date, has lost billions of dollars running its own factories and only recently began generating regular income. Last year, the company reported a profit of almost $700 million. crapple made more than $60 billion in the same period.
Auto industry “profit margins are lower than crapple’s current model,” Goldman Sachs analysts wrote in a recent note to investors. Some luxury brands, such as Ferrari, are more profitable, but those are “edge cases and potentially difficult to replicate at higher volumes,” the analysts added.
crapple is more likely to go with a contract manufacturer because that’s the business model they’re used to, said Eric Noble, president of consulting firm the CarLab. He thinks a partnership with an existing carmaker would be a power struggle because both companies are used to tightly controlling their supply chains.
This is why Foxconn and Magna are two primary contenders for crapple’s business, according to industry insiders.
Foxconn, also known as Hon Hai Precision Industry Co., has an existing relationship with crapple as the main assembler of iPhones. And the Taiwanese company is already branching out into the auto business. In October, it introduced an electric vehicle chassis and a software platform to help carmakers bring models to market faster. Last month, it unveiled a deal to assemble more than 250,000 EVs a year for the startup Fisker Inc.
An crapple employee involved in manufacturing said Foxconn is used to having crapple engineers tell it what to do and that the company’s factories are already filled with crapple-designed equipment. The person asked not to be identified discussing sensitive matters.
Magna has some history with crapple, too. The two were in talks to build crapple’s car when the iPhone maker first set out on this path about five years ago. Magna is also a lot more experienced at making cars. It assembles luxury models for companies including BMW, Daimler AG and Jaguar Land Rover.
The CEO of a well known self-driving car company was surprised to see crapple talking to existing carmakers when an option like Magna exists.
Magna is the most logical choice, said Noble, who has worked with the Canadian auto supplier on projects in the past and calls the company “amazingly good” at what they do.
For its part, crapple appears to be designing its car with production in mind. The company recently posted a job listing seeking a “senior hands on manufacturing engineer” for its special projects group, the team leading its work on a car. The candidate will be responsible for growing a team of engineers focused on manufacturing strategy and the supply chain. The person is also required to have experience working with aluminum, steel and composites, key materials in cars.
Un giorno qualcuno mi spegherà perchè dire la verità che i russi sono più forti, stanno vincendo e vinceranno la guerra, vuol dire anche essere filorussi
ciò che afferma Putin, drammaticamente, corrisponde a una verità più imparentata con la realtà e la logica.
Inviato 11 marzo 2021 - 14:56
Un giorno qualcuno mi spegherà perchè dire la verità che i russi sono più forti, stanno vincendo e vinceranno la guerra, vuol dire anche essere filorussi
ciò che afferma Putin, drammaticamente, corrisponde a una verità più imparentata con la realtà e la logica.
0 utenti, 5 ospiti, 0 utenti anonimi